“om mare”

Intr-o zi ca ieri, insa cu ceva ani in urma, m-am nascut. Dintre cuvintele aniversat, sarbatorit, implinit, mi-e greu sa folosesc unul, asa ca pentru moment nu am sa o fac.
De la an la an emotiile si starile ce ma incearca in aceasta zi sunt diferite si tot mai profunde. De fapt, nu e doar o zi, pentru ca sunt zilele dinainte si zilele de dupa; in total 4-5 zile.
Sunt zilele in care constat cum cresc, desi la propriu nu se mai intampla acest lucru de ceva ani (nici macar in diametru) si imi dau seama ca incet dar sigur, multe lucruri se schimba in viata mea, ireversibil.
Din copilarie mi-am dorit ca odata cu trecerea anilor, sa ajung un om mare, si zilnic ma antrenez pentru acest obiectiv, chiar daca uneori am senzatia ca esuez. Am avut si cel mai potrivit exemplu, acela al tatalui meu, care este pentru mine omul cel mai mare!
Pentru fiecare dintre noi, a fi un om mare inseamna ceva diferit, insa pentru mine omul mare este cel care in primul rand traieste Legea lui OM, despre care am scris intr-o postare anterioara.
O alta caracteristica a omului mare este aceea ca, plin de intelepciune, nu se lauda niciodata cu asta, ci reuseste sa gaseasca cuvintele si solutiile potrivite in orice situatie (batranul intelept care nu imbatraneste in zadar).
Si nu in ultimul rand, omul mare constientizeaza ca este om intre oameni. Ca totul are un inceput si un sfarsit, ca roata se invarte intotdeauna, ca binele facut nu va ramane niciodata fara rasplata, si ca un zambet si o vorba buna pot schimba chiar si destine. Nu e vorba despre bani, clasa sociala sau a fi luat de prost, si nici macar despre profesie, pentru ca cea mai nobila profesie e aceea de a fi om.
Am onoarea sa cunosc multi oameni cu adevarat mari, iar asta imi da curaj. Acestia nu fac zgomot, se remarca printr-o modestie inteleapta, in ochii lor se citeste sinceritatea, si in faptele lor simple se vede omenia.
Si intorcandu-ma la a doua propozitie, folosesc expresia am implinit X ani, pentru ca asta imi aduce aminte ca sunt ceea ce sunt datorita fiecarui an ce a trecut si ca inca mai am foarte mult de munca pentru a ajunge un om mare.
Pentru tine “Ce inseamna a fi un om mare”?

One thought on ““om mare”

  1. La multi ani omule!
    In zilele nostre cred ca e foarte greu sa gasesti un om, in adevaratul sens al cuvantului, daramite un om mare…
    Pentru mine om mare este acel care macar o data in viata primeste un multumesc sincer de la un om, pentru orice..ca l-a ajutat, ca l-a ascultat, ca l-a sfatuit, ca i-a fost alaturi intru-un moment de tristete, sau unul de bucurie..orice..pentru ca asta inseamna o realizare , si cred ca cea mai mica realizare recunoscuta a fiecaruia dintre noi ne face oameni mari .
    Think about…and read between the lines 🙂

    Like

Leave a Reply

