horoscop

Tu crezi in horoscop?

DA, tu cel care citesti acum, crezi in horoscop?

Ce raspuns imi dai la aceasta intrebare, dupa ce ani la rand ai auzit si citit nenumarate prognoze?

La radio sau la tv aproape toate programele matinale contin si rubrica horoscop… iar curiozitatea creste impreuna cu expresia: “sa vedem ce ne prezic astrele pentru ziua de astazi!” 🙂 Berbec…

Daca e sa dau eu un raspuns, acela este: Da si nu. Mai mult DA, decat nu.

Totusi, nu de mult se intampla acest lucru, ci mai exact din anul 2 de facultate.

Tocmai ce se incheiase sesiunea de examene de vara si pentru ca printre colectia de note peste 8, se strecurase si un 6, decid sa ma inscriu la marire. Examenul era programat a patra zi dupa incheierea perioadei normale de examinari.

Perfect, imi zic, am timp suficient sa mai repet!

Doar ca eram un student normal, incadrat in dreapta curbei lui Gauss, niciodata in varf, niciodata la extrema; cred ca folosirea cuvantului normal a fost cea mai potrivita.

Continuarea e usor de imaginat.

Cand m-am vazut cu examenele promovate mi-am zis: merit o zi intreaga de vacanta. Si din una, am ajuns la trei; de fapt trei si o noapte. Noaptea in care am jucat FIFA impreuna cu 2 prieteni, pana aproape de dimineata.

7.30 – suna desteptatorul. Imi amintesc si acum sunetul acela unic al telefonului Nokia 3310, a carui unica  utilitate devenise functia: ALARMA! (In mod exceptional, cu ajutorul acelui telefon spargeam nuci, nu si capete)

Snooze, o data; Snooze de doua ori; n-am nici un dubiu ca stii acest sentiment. 🙂

Examenul era programat la ora 10.

Ora 8.10 deschid ochii; in sfarsit! Ma ridic din pat buimac. Ma intrept spre baie somnoros. Ochii tot spre pat. (Ochii vad, inima vrea, constiinta NU si NU). Ma intorc din baie (auch, aici e o usa).

8.30 examenul de constiinta:

Intrebare: Cum sa ma duc la examen daca nu am repetat nimic?

Raspuns 1: Pai am invatat data trecuta.

Raspuns 2: Aham, Da! Sigur mai tii minte… (ironie).

Intrebare: Daca iau o nota mica, nu ma fac de rusine?

Raspuns 1: Va ramane in final nota cea mai mare, adica 6.

Raspuns 2: Oricum notele astea nu conteaza la nimic.

Intrebare: Mai are rost sa pierd 3 ore din viata mea la examen?

Raspuns 1: Dar ce altceva ai de facut? Si daca tot te-ai inscris, de ce nu? mai ales acum ca te-ai si trezit.

Raspuns 2: Chiar asa… nu mai bine dorm?

Din intamplare deschid televizorul. Pro TV.

Neti Sandu se pregatea sa ne spuna cum noi vom fi marionetele astrelor, astazi si in zilele urmatoare.

Scorpion: (sinteza) o sa obtineti un beneficiu major, fara nici un efort deosebit. Uau… semn de la Dumnezeu.

Ma imbrac repede, merg la examen. A doua zi aflu rezultatul: 8. Bun baiat!

Si de atunci mi-am schimbat parerea despre horoscop; iar astazi nu as fi scris aceste randuri daca horoscopul saptamanii nu m-ar fi prevenit inca de sambata ca marti va fi o zi agitata in care e mai bine sa nu reactionez la provocari pentru ca voi raspunde neinspirat.

Intr-adevar, in 15 minute s-au legat 3 situatii nepotrivite si a iesit un adevarat macel. (Uof, macar de nu stiam asta dinainte).

Dar totul e bine cand se termina cu bine, adica cu o strangere de mana si cu un sincer: Imi pare rau pentru reactia nervoasa de astazi. (Am o scuza macar; mi se intampla rar.)

Tu, crezi in horoscop? 🙂

Leave a Reply

